SOKSZOR TALÁLKOZUNK OLYAN FELADATTAL, ÖTLETTEL, AMIT SZÍVESEN ELTESZÜNK KÉSŐBBI HASZNÁLATRA. A  TANÓRA – SZAKKÖR ROVAT SZERETNE HOZZÁJÁRULNI A MATEMATIKATANÁROK ESZKÖZTÁRÁNAK GAZDAGÍTÁSÁHOZ, FÓRUMOT KÍVÁN ADNI A GONDOK, NEHÉZSÉGEK MEGTÁRGYALÁSÁRA IS. (ROVATSZERKESZTŐ: HORVÁTH ESZTER.)

Nagy várakozás előzte meg a matematikatanárok idei Rátz László Vándorgyűlését, hiszen az előző két évben a pandémia lehetetlenné tette a személyes megjelenést e nagy hagyományokkal rendelkező, rangos szakmai konferencián. A 2022-es egri Vándorgyűlésen több, mint 200 fő jelent meg, ami köszönhető a választott központi témának, az időben nyilvánosságra hozott neves előadóknak és az inspiráló történelmi helyszínnek. Az alsó tagozatos szekcióról Kulman Katalin, a felső tagozatosról Ács Katalin és Juhász Nándor, a középiskolai szekcióról pedig Bíró Bálint számol be.

„Ebben a cikkben röviden összefoglalom azokat a lehetőségeket, amelyeket a Regula Falsi módszerének alkalmazása jelent az általános iskolai oktatásban... Mutatok néhány megoldási ötletet a 8. osztályos matematika felvételi feladatsorokban található szöveges feladatok megoldására. Mivel a felvételin a szöveges feladatok megoldása sok tanuló számára nehézséget jelent, ezért vetettem fel azt az ötletet, hogy a Regula Falsi módszerét érdemes implementálni a magyar oktatási gyakorlatba.” – írja bevezetőjében Fülöp Zsolt. Tovább...

2 x 2 = 3, avagy hogyan lehetne kettő helyett háromszintű az érettségi matematikából? Csapodi Csaba és Koncz Levente több éve foglalkoznak a matematika érettségi rendszerével, feladatsoraival és tapasztalataival, statisztikáival. Kutatásaikon alapuló, megalapozott vitaindító ötlettel állnak most elő, amelyre várják az érintettek véleményét. Arra kíváncsiak, hogy a matematikatanári társadalom mit gondol javaslatukról szakmai, módszertani szempontból. Miért lenne hasznos a háromszintű matematika érettségi? Íme...