AZ INTERJÚ-PORTRÉ MENÜPONT JÓL VAGY KEVÉSBÉ ISMERT MATEMATIKUSOKAT, VAGY OLYAN, EGYKOR MATEMATIKUSKÉNT VÉGZETTEKET SZERETNE BEMUTATNI, AKIK MA MÁS SZAKMA ELISMERT KÉPVISELŐI, SPORTOLÓK, MŰVÉSZEK...(ROVATSZERKESZTŐ: OLÁH VERA.)

Miért választja valaki ma a matematikatanári hivatást, és miért marad a pályán? „Egyelőre nem mondhatjuk, hogy minden könnyű és vidám, de hiszünk abban, hogy lehet ez jó, ezért próbálunk kitartani. Talán itt és most több a nehézség, mint az öröm, de megéri várni.” Hogy mik az örömök és mik a nehézségek, és mi is az  Iváncsán tanító fiatal matematika-fizika szakos pedagógus pár küldetése, kiderül Paulovics Zoltán interjújából.

Pármunka, csoportmunka, kooperatív tanulás – ma így mondanánk – természetes volt számára. Minden porcikájával, tekintetével, gesztusával, kérdéskultúrájával tanított. Aktív résztvevője az 1960-as évektől kezdődő matematikatanítási, tantervi megújulásnak, tankönyvek, tanári segédanyagok, népszerűsítő cikkek és könyvek írója, előadások, műsorok készítője volt Imrecze Zoltánné Hammer Anna. Rá emlékezik, másokat is idézve, volt tanítványa és kollégája, Ács Katalin, bemutatva Ani nénit